<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

Comenius

C.E.I.P. Juan Herrera Alcausa

Centro bilingüe

This is a web space especially created for the bilingual pupils and teachers to communicate, to show their projects and the way they celebrate some events related to British and Spanish culture.
We invite all the school community to participate in our projects and activities, as well as to encourage their children to study English as a second language that we can use in any context. This will give us the possibility of moving around the world and understanding people from different countries and cultures.
Este es un espacio web especialmente creado para que los alumnos bilingües y los maestros se comuniquen y nos muestren sus trabajos y la forma en que celebran algunos acontecimientos relacionados con la cultura británica y española.
Invitamos a la comunidad escolar a participar en nuestros proyectos y actividades, así como a animar a sus hijos a estudiar inglés como una segunda lengua que podemos usar en cualquier contexto. Esto nos ayudará a movernos por el mundo y a comprender a las personas de otros países y culturas.
No se publicarán fotografías personales del personal de la Comunidad Educativa, solamente de grupos y que no se reconozcan las personas individualmente; no obstante, la familia que no desee la publicación de fotografías de sus hijos/as en este sitio web, en los términos expresados anteriormente, que lo comunique en la Dirección del centro. (Ley Orgánica 15/1999, de 13 de diciembre, de Protección de Datos de Carácter Personal).

THANKSGIVING

Last Thursday 24th we celebrated Thanksgiving at school.

HALLOWEEN

As every year, we celebrated Halloween at school and we really enjoyed it.  Most pupils and lots of teachers and parents participated in the activities.

HEREIS KELLY CAPELLO

Hereis Kelly Capello, our new language assistant. Sheis from Pennsylania in the USA.

CROSS CURRICULAR PROJECTS

During the English and Social Science lessons, the children have worked on projects with different formats.

WORLD BOOK DAY

We have reused our multipurpose tree on April 23rd by decorating it with the children´s book pages about “Don Quixote”. They have written short texts and pictures about Cervantes´ book and the result has been really nice.

Curriculum bilingüe

Actualizado el curriculum del 3º trimestre para el presente curso escolar.

Vídeo de 4ºB, Día de la Paz

Video realizado como conmemoración del día de la Paz, con el alumnado de 4ºB.

Our Science Projects ( Fifth Grade)

In the first term, we discovered that we have a lot of bacteria inside our mouth.

CURRICULUM INTEGRADO

Actualizado el curriculum integrado de E.
Primaria para el 2º trimestre del curso 2015/216.

Guarda nuestra dirección
en tu smartphone