<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

C.E.I.P. Juan Herrera Alcausa

Centro bilingüe

SOCIAL SCIENCE AND ENGLISH PROJECTS

The children of the 5th grade have worked on Project related to The Solar System. They have made beautiful crafts to represent the planets. Some projects are on display in the corridors.

In the sixth grade, children have also made project about Spanish relief.

The pupils of the third grade have worked on projects about some facts in the U.K . They have learnt facts like food, currency, their flag.

Thanksgiving at school

People in the United States celebrate Thanksgiving on the fourthThursday of November. They meet their family and have a big dinner together. Traditionally they eat turkey and lots of foods. They give thanks for all the things that they have and the people that they love.

Acción de Gracias en el colegio.
Las personas de Estados Unidos celebran Acción de Gracias el cuarto jueves de noviembre. Ellos se reúnen con su familia y hacen  una gran comida juntos. Tradicionalmente, ellos comen pavo y muchos otros alimentos. Dan gracias por todas las cosas que tienen y las personas a las que quieren.

These are the turkeys that we completed. They´re on display in the corridors.

Y estos son los pavos que completamos. Están expuestos en los pasillos.

HALLOWEEN 2018

Last Wednesday, October 31st, we celebrated Halloween . As every year,  the children had a lot of fun .The teachers and children  made some crafts related to this celebration to decorate classrooms, corridors, doors, the library. Some parents helped with the decoration of the doors. All of them were beautiful and some of them were really scary. We all did a good job. Here we have some pictures.

El pasado miércoles, 31 de octubre, celebramos Halloween. Como todos los años, los niños se divirtieron mucho. Los maestros y los niños hicieron algunas manualidades relacionada con esta celebración para decorar las clases, pasillos, puertas, y la biblioteca. Algunos padres ayudaron con la decoración de las puertas. Todas estaban preciosas y algunas eran realmente terroríficas. Todos hicimos un buen trabajo .Aquí tenemos algunas imágenes.

Most children and teachers wore fantastic costumes during the celebration. It consisted of an exhibition of the costumes with prizes for the most original, smart, terrifyng, funny and well- prepared. Six judges (three teachers and three children) voted for the best ones.
After the parade, we sang and danced two songs: “This is Halloween” and “Cuando el reloj marca la una”. It was really fun. The children enjoyed a lot.

La mayoría de los niños y profesores llevaban fantásticos disfraces durante la celebración. Consistió en una exhibición de los disfraces, con premios para el más original, el más elegante, el más terrorífico, el más divertido y el más currao. Seis jueces (tres profesores y tres alumnos) votaron por los mejores.
Después del desfile, cantamos y bailamos dos canciones: “This is Halloween” y “Cuando el reloj marca la una”. Fue muy divertido. Los niños disfrutaron mucho.

The librarían organized two activities: a short play called “ghosts in the library” that took place the previous day, and “The terror Passage” where everybody could have a scary experience.

La bibliotecaria organizó dos actividades: una representación corta de “Fantasmas en la biblioteca” que se hizo el día anterior,  y el Pasaje del terror donde todos pudimos tener una experiencia de verdadero miedo.

WELCOME VICTORIA!

Here is Victoria Estrella , our new language assistant. She is from Arizona  in the USA and she studies Political Sciencie there. She will be with us during this school year .She is helping  the children with the oral practice of some skills such as vocabulary pronunciation and oral interaction.  She will also try to show us some facts related to the culture and customs  of her country.
She loves teaching and she is really helpful during the Natural and Social Science lessons.She is also colaborating with the four and five.year-old children . As soon as she gets used to teaching different skills, she will be able to colaborate in projects and other activities carried out at school. We wish her to be happy here.

Thanksgiving at school

Acción de Gracias en el colegio.
La personas de Estados Unidos celebran Thanksgiving el cuarto jueves de noviembre. Ellos se reúnen con su familia y hacen  una gran comida juntos. Tradicionalmente, ellos comen pavo y muchos otros alimentos. Dan gracias por todas las cosas que tienen y las personas a las que quieren.
Our children also celebrated this day and gave thanks for something that they really appreciate in their lifes. They wrote their phrases on feathers that we put on the turkey. Here are some examples.
Nuestros niños también celebraron este día y dieron gracias por algo que verdaderamente aprecian en sus vidas. Escribieron las frases en plumas que pusimos en el pavo. Aquí tenemos algunos ejemplos.

And the seare the turkeys that we completed .They are on display in the corridors.

Y estos son los pavos que completamos. Están expuestos en los pasillos.

Guarda nuestra dirección
en tu smartphone