<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
 

El contenido de esta página requiere una versión más reciente de Adobe Flash Player.

Obtener Adobe Flash Player

 

 

 

 


 

 

Auxiliar de conversación

Auxiliar de
conversación

 

 


 

 

 

oapee

Ayudande
Comenius

 

 

 


 

 

 

 

 

C.E.I.P. Juan Herrera Alcausa

Centro bilingüe

 

 

A NEW LANGUAGE ASSISTANT.

 

 Laura Atencia was a pupil at Juan Herrera Alcausa school. Now, she studies the degree of English at the university. She has selected our school for a training period of eighty hours.She is colaborating with the ANL and English teachers. She is doing a good job with children, encouraging them to communicate in English.
Laura Atencia fue una alumna del colegio Juan Herrera Alcausa. Ahora, ella estudia el grado de estudios ingleses en la universidad. Ha elegido nuestro colegio para hacer un periodo de prácticas de ochenta horas. Está colaborando con el profesorado de ANL y de inglés. Está haciendo un buen trabajo, animando a los niños a comunicarse en inglés.

 

 

 

   

 

READING DAY

 

To celebrate this day, some childrem from the sixth grade prepared a play in English “Pretty Ritty”. They performanced it for other pupils, most of them from lower grades. It was really funny and, in the end the little children could become the characters of the tale. Here are some pictures.


D͍A DE LA LECTURA
Para celebrar este día, algunos niños de sexto prepararon una representación en inglés del cuento “La Ratita Presumida”. La representaron para otros alumnos, la mayoría más pequeños. Fue muy divertida y, al final los niños pequeños pudieron hacer de los personajes de la historia. Aquí tenemos algunas fotos.

 

     

 

 
     
 

 

   
     
     

 

DAY OF PEACE

We celebrated this day at school with different activities, into the classroms and in the playground. Some  children from the sixth grade participated in the school group activity reading  famous quotes from important people who haved worked in favour of peace.
They also made pigeons with words and phrases related to peace and we put them on the walls all around the school.

DÍA DE LA PAZ
Celebramos este día en el colegio con distintas actividades, dentro de las clases y en el patio. Algunos niños de sexto participaron en la actividad de grupo, leyendo textos famosos de gente importante que ha trabajado a favor de la paz.
También hicieron palomas con palabras y frases alusivas a la paz y las pusimos en las paredes del colegio.

 

     

 

 
 
     

 

WORKING ON SOME PROJECTS.

The teachers work on different projects with their student, related to the themes that they study in Natural Science, Social Science and English. Some of them are on display in their classroms or in the corridors.

TRABAJANDO EN ALGUNOS PROYECTOS
El profesorado trabaja junto con sus alumnos en distintos proyectos relacionados con los temas que estudian en Ciencias Naturales y Sociales e Inglés. Algunos están expuestos en las clases y en los pasillos.
The humann skeketon
They studied the human skeleton and they made some crafs about it. They made the bones with small sticks. They´re really good!
El esqueleto humano
Estudiaron el cuerpo humano e hicieron algunos trabajos acerca del mismo. Hicieron los huesos con palillos  Son realmente buenos!

 

 

 

   

 

The water cicle:
They also have studied The water cycle in their Natural Science lessons and the have made beautiful projects about it. They used different materials to show the phases of the water cycle.
El ciclo del agua:
También han estudiado el ciclo del agua en las clases de Ciencias Naturales y han hecho bonitos proyectos, utilizando materiales variados para mostrar las fases del ciclo del agua.

     
 
     
 
     
     

 

Communication:
Means of communication has been another topic studied by the second grade.

La comunicación:
Los medios de comunicación ha sido otro de los temas estudiados por el segundo nivel.

 

     
 
     
     

 

Animals:
The children from the third grade have studied all the animal classification an they have made crafts and projects about this topic.

Los animales:
Los niños de tercero han estudiado los animales y han hecho trabajos  acerca del tema.

English-
Describing their bedrooms in the English class.
Describiendo su dormitorio en clase de inglés.

     
 
     
     
     

 

THE ANDALUSIAN DAY

For the Andalusian Day we have worked on a UDI all together. In the first cycle we  have choosen the topic “Animals from The Axarquía”. HaIt has been interesting because we have known amazing facts about  animals in our región, some of the them in danger of extinction, like the chameleon.

Para el Día de Andalucía, hemos trabajado en una UDI todos juntos. En el primer ciclo el tema seleccionado ha sido “Animales de la Axarquía”. Ha sido interesante porque hemos conocido hechos increíbles acerca de animales de nuestra zona, algunos de ellos, como el camaleón, en peligro de extinción.


This is a worksheet that we prepared selecting all the animals from the Axarquía. And we have also this powerpoint related to these animals.
Esta es una ficha que preparamos seleccionando  todos los animales de la Axarquía. Y tenemos también esta presentación acerca de estos animales.

 

     
 
     
     
     

 

WOMEN´S DAY :
In Our Englis lessos we chose the theme “Women in Science” to work during this day. In the English class we selected Jane Goodall, the famous ethologist who spent her life studying chimpanzees and living with them. Here´s a powerpoint about her.


DÍA DE LA MUJER:
En nuestras clases de inglés elegimos el tema “Las mujeres en la ciencia”para celebrar este día.. En la clase de inglés seleccionamos a Jane Goodall, la famosa etóloga que ha pasado gran parte de su vida estudiando a los chimpancés y conviviendo con ellos. Aquí tenemos una presentación acerca de ella.

 

     
 
     
     
     
     
     

 

 

SOCIAL SCIENCE AND ENGLISH PROJECTS

 

The children of the 5th grade have worked on Project related to The Solar System. They have made beautiful crafts to represent the planets. Some projects are on display in the corridors.

 

 

 

 

   
     

In the sixth grade, children have also made project about Spanish relief.

     
 
     

The pupils of the third grade have worked on projects about some facts in the U.K . They have learnt facts like food, currency, their flag.

 
 
 
 

 

 

Thanksgiving at school

Thanksgiving at school
People in the United States celebrate Thanksgiving on the fourthThursday of November. They meet their family and have a big dinner together. Traditionally they eat turkey and lots of foods. They give thanks for all the things that they have and the people that they love.


Acción de Gracias en el colegio.
Las personas de Estados Unidos celebran Acción de Gracias el cuarto jueves de noviembre. Ellos se reúnen con su familia y hacen  una gran comida juntos. Tradicionalmente, ellos comen pavo y muchos otros alimentos. Dan gracias por todas las cosas que tienen y las personas a las que quieren.

 

 

Our children also celebrated this day and gave thanks for something that they really appreciate in their lifes. They wrote their phrases on feathers that we put on the turkey.
Nuestros niños también celebraron este día y dieron gracias por algo que verdaderamente aprecian en sus vidas. Escribieron las frases en plumas que pusimos en el pavo.
These are the turkeys that we completed. They´re on display in the corridors.

Y estos son los pavos que completamos. Están expuestos en los pasillos.

 

 
     

 

 

HALLOWEEN 2018

Last Wednesday, October 31st, we celebrated Halloween . As every year,  the children had a lot of fun .The teachers and children  made some crafts related to this celebration to decorate classrooms, corridors, doors, the library. Some parents helped with the decoration of the doors. All of them were beautiful and some of them were really scary. We all did a good job. Here we have some pictures.

El pasado miércoles, 31 de octubre, celebramos Halloween. Como todos los años, los niños se divirtieron mucho. Los maestros y los niños hicieron algunas manualidades relacionada con esta celebración para decorar las clases, pasillos, puertas, y la biblioteca. Algunos padres ayudaron con la decoración de las puertas. Todas estaban preciosas y algunas eran realmente terroríficas. Todos hicimos un buen trabajo .Aquí tenemos algunas imágenes.

 

Most children and teachers wore fantastic costumes during the celebration. It consisted of an exhibition of the costumes with prizes for the most original, smart, terrifyng, funny and well- prepared. Six judges (three teachers and three children) voted for the best ones.
After the parade, we sang and danced two songs: “This is Halloween” and “Cuando el reloj marca la una”. It was really fun. The children enjoyed a lot.


La mayoría de los niños y profesores llevaban fantásticos disfraces durante la celebración. Consistió en una exhibición de los disfraces, con premios para el más original, el más elegante, el más terrorífico, el más divertido y el más currao. Seis jueces (tres profesores y tres alumnos) votaron por los mejores.
Después del desfile, cantamos y bailamos dos canciones: “This is Halloween” y “Cuando el reloj marca la una”. Fue muy divertido. Los niños disfrutaron mucho.

 

The librarían organized two activities: a short play called “ghosts in the library” that took place the previous day, and “The terror Passage” where everybody could have a scary experience.

La bibliotecaria organizó dos actividades: una representación corta de “Fantasmas en la biblioteca” que se hizo el día anterior,  y el Pasaje del terror donde todos pudimos tener una experiencia de verdadero miedo.

 

 
     
 
     
 
     
 
     
 
     
 
     
   

 

 

WELCOME VICTORIA!

Here is Victoria Estrella , our new language assistant. She is from Arizona  in the USA and she studies Political Sciencie there. She will be with us during this school year .She is helping  the children with the oral practice of some skills such as vocabulary pronunciation and oral interaction.  She will also try to show us some facts related to the culture and customs  of her country.
She loves teaching and she is really helpful during the Natural and Social Science lessons.She is also colaborating with the four and five.year-old children . As soon as she gets used to teaching different skills, she will be able to colaborate in projects and other activities carried out at school. We wish her to be happy here.

 

 

 
     
     

 

Thanksgiving at school

 

People in the United States celebrate Thanksgiving on the fourthThursday of November. They meet their family and have a big dinner together. Traditionally they eat turkey and lots of foods. They give thanks for all the things that they have and the people that they love.

 

 

 

 

Acción de Gracias en el colegio.
La personas de Estados Unidos celebran Thanksgiving el cuarto jueves de noviembre. Ellos se reúnen con su familia y hacen  una gran comida juntos. Tradicionalmente, ellos comen pavo y muchos otros alimentos. Dan gracias por todas las cosas que tienen y las personas a las que quieren.
Our children also celebrated this day and gave thanks for something that they really appreciate in their lifes. They wrote their phrases on feathers that we put on the turkey. Here are some examples.
Nuestros niños también celebraron este día y dieron gracias por algo que verdaderamente aprecian en sus vidas. Escribieron las frases en plumas que pusimos en el pavo. Aquí tenemos algunos ejemplos.

 
     

 

And the seare the turkeys that we completed .They are on display in the corridors.

 

Y estos son los pavos que completamos. Están expuestos en los pasillos.

     
     

 

 

 

 

 

Código QR

Guarda nuestra dirección
en tu smartphone

 


 

Plurilingüismo Málaga


Portal de plurilingüsimo


Portal Aicle


Portal Pel




Secuencias elaboradas


 

   

 

  C.E.I.P. Juan Herrera Alcausa - Vélez Málaga  
Correo @ C/ Rafael Alberti s/n - 29700 Vélez Málaga  
  Tlf: 951289977 - Fax: 951289979 Aviso legal